Rok 2018 był dla nas rokiem metamorfozy. Przez kilkanaście ostatnich miesięcy nasza firma przechodziła proces ważnej transformacji, polegającej na zmianie nazwy i odświeżeniu wizerunku. Zmiana ta, konieczna z punktu widzenia rozwoju firmy, poszerzenia oferty, postępu technologicznego oraz możliwości, jakie daje współczesny marketing, dobiegła końca. Tak oto Grupa Cermag Sp. z o.o. Sp.k. z siedzibą w Poznaniu stała się marką Mo.
Czym jest Mo?
Nowa nazwa mówi o marce nowoczesnej, designerskiej i przyjaznej dla klienta oraz architekta. Sylaba Mo jest intrygująca, plastyczna i genialnie prosta. W formie graficznej zamknięta w kwadracie, przypomina pierwiastek. Pierwiastek designu.
Przemiana wewnętrzna
Zaczęliśmy od siebie. Najważniejszym aspektem przemiany było zaprzyjaźnienie pracowników z nową nazwą. Dlatego każdy z nich otrzymał serię intrygujących przesyłek zawierających sylabę Mo w najróżniejszych konfiguracjach, np. „e[mo]cje na horyzoncie”, „[mo]ment przemiany” i „dobra at[mo]sfera”.
Kolejnym etapem rebrandingu była wysyłka spersonalizowanego filmu, w którym Prezes Zarządu Tomasz Desko informował o nadchodzących zmianach. Wisienką na torcie stała się impreza integracyjna pod hasłem Cere[mo]nia, na której bawiliśmy się w klimacie [mo]llywood.
Meta[mo]rfoza na zewnątrz
Z dnia na dzień w salonach sprzedaży w całej Polsce zaczęły pojawiać się akcenty zawierające tajemniczą sylabę. Tablice informujące o ważnych miejscach w salonach wyznaczały takie strefy, jak „[mo]dne w tym sezonie”, „[mo]ment na kawę”, „[mo]c światła” i „[mo]c dużych formatów”. Równocześnie uruchomiono nową stronę www marki Mo oraz konta na Facebooku, Instagramie i Pintereście. Cermagazyn zmienił się w CzasopisMo, a marka Mo została oficjalnie przedstawiona światu podczas Forum Archiidee, wydarzenia dla architektów i świata biznesu, podczas którego prezentacja na temat rebrandingu firmy poprzedziła wykład światowej sławy architekta, Daniela Libeskinda.
Największym wyzwaniem – z którym firma postanowiła się zmierzyć w ostatnim etapie – była zmiana oznakowania na budynkach. Po czasie koegzystencji dwóch marek przyszedł czas na zakończenie procesu przemiany – wszystkie salony poznańskiej spółki Grupa Cermag Sp. z o.o. Sp.k., począwszy od siedziby firmy, przeszły metamorfozę i logotyp Mo zastąpił dotychczasowe oznaczenie. Z dniem 1 stycznia 2019 roku Grupa Cermag Sp. z o.o. Sp.k. formalnie przekształciła się w Grupę Mo Sp. z o.o. Sp.k. z siedzibą w Poznaniu i tym samym proces rebrandingu dobiegł końca.